onsdag 26 december 2012

Kladdig med Gesso

Jag tänkte tipsa er lite om hur jag använder Gesso.

Gesso är ett akrylbaserad medium som, i vanliga fall, används för att grunda canvaser med. Ofta använder jag gesso istället för vit akrylfärg. Jag gillar att matta ner delar av ett mönstrat papper med gesso, eller dutta med gesso över en bit punchinella. Sjävklart använder jag även gesso som grund på en canvas eller en Art Journal sida. Det finns många användningsområden för gesso. :)


Jag målar ofta med fingrarna, och när jag jobbar med gesso är inget undantag. Man blir lite kladdig då. :) Och det gillar jag!


Jag använder mig av Panduros (Pebeo) Gesso, och den är jag nöjd med. Har inte testat någon annan gesso, men jag har köpt Studios Claudine Hellmuths gesso - återkommer med kommentarer då jag testat den. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar