tisdag 11 december 2012

Sill på italienska

Igår visade Camilla ett sillrecept, i Swescraps julkalender, som alltid finns med på deras julbord. 

Idag vill jag dela med mig av ett sillrecept som är en nykomling på vårt julbord... Jag hittade det på 5min-sill-burken för några år sedan, och sedan dess är den en ny favorit på julbordet. 


Något jag tänker på varje år när jag gör denna, är att smeten (utan sill) skulle kunna ätas med pasta.




Jag har gjort en Art Journal där jag först täckt sidan med hockeytejp (bomullstejp), sen smetade jag gesso över alltihopa. Jag ville hålla den forstig, det var min tanke. Visst, först tänkte jag att jag skulle skapa i italienska flaggans färger, men sen ändrade jag mig... 


När jag vann med min hattScrapptorgets CC i oktober, så fick jag med en fin hönsnät-stämpel från Gummiapan - och jag älskar den! :) Jag använde den med en embossingdyna och ett silvrigt embossingpulver. Sen tog jag en mindre hönsnät/honey comb-stämpel och embossade med ett turkost embossingpulver.  Som en sista touch duttade jag turkos metallicfärg genom en bit punchinella.


Här är receptet:

Sill på italienska

1 burk 5minuters sill 
8st marinerade soltorkade tomater (hackade)          
1 kruka färsk basilika (hacka lätt)              
2st vitlöksklyftor (pressade) 0,5dl parmesan (riven)         
2dl creme fraice          
0,75dl majonnäs 
svartpeppar
Blanda och Njut! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar