torsdag 30 juni 2011

Cute

Jag har scrappat ihop ett bidrag till Sassafras June Challange. Utmaningen går ut på att följa en skiss och använda 90% Sassafrasprodukter.

Jag scrappade ett underbart foto på Benjamin, mina syskonbarns kusin i USA. Fotot är taget av hans pappa en Hallowen för några år sedan. Jag tyckte så mkt om fotot, så jag bad om att få scrappa det.

Layouten fick en lugn känsla över sig, vilket var mitt mål. Det fina fotot är i centrum och det är inte för mkt dekorationer som tar över. Älskar hur bra banden passar ihop med papprena. Sassafras Paper Whimsies är härliga att jobba med i lager på lager och de går bra att klippa i. Bokstäverna har jag först klistrat fast på en svart cardstock för att skapa en skugga, och sen har jag klipp ut dem och satt fast dem med 3D-kuddar.

Jag hoppas att jag har använt ca 90% sassafrasprodukter. Får se vad de säger...

Material:
Papper: Sassafras Lass Pocket full of roses - Life is beautiful, Classic - anthem.
Bokstäver: Sassafras Lass Cardstock stickers - Sunshine Lollipop, Making Memories Tiny alphas - black on white, American Crafts Thickers - Vera Vinyl.
Dekorationer: Paper Whimsies - razzle dazzle, the annual classics. Band: Double Dot Ribbon 5/8". Bling: Rhinestones RePrint.


1 kommentar:

  1. Se där ja, vad bra den blev! Titeln blev jättesnygg.
    Grrr ;)

    SvaraRadera