tisdag 14 juni 2011

Konst:igt

I lördags var jag på Jennys scrapträff i Upplands Väsby. Mkt trevligt, som väntat. :) Vi satt inne trots det fina vädret, men fikade och åt ute. Vi testade även på hur det funkar att ha korsdrag när det blåser ute.....det är inte så lätt att scrappa när foton och papper flyger omkring. ;)

Vi hade två utmaningar under dagen - jag hann med en av dem. Jag liftade en av Jennys layouter. Tyvärr hittar jag den inte på hennes blogg, men det är en vacker LO om hennes pappa. Jag inspirerades av färgen (grönt), formen (hon hade rutor - jag valde ringar) och av akrylkladdet.

Fotot är taget i Galtströms bruk, strax söder om Sundsvall - under Biscayasegling II sommaren 2009. Fotografen står på en mur, och ber oss nedanför att lägga oss ner helt spontant. Det blev ett lite konstigt kort, men kan kanske tolkas som konst? :)

Jag har lekt lite med fotot. Jag skrev ut ett färgfoto och ett svart/vitt av samma foto, sen skar jag remsor och vävde ihop de två fotona. Lite pilligt och bökigt, men det blev en rolig effekt när det blev färdigt.

Jag kladdade med vit akrylfärg och stämplade med en toapappersrulle. Alltid bra att spara användbara saker.... Sen dekorerade jag med genomskinliga knappar och gröna halvpärlor.

Det känns väldigt ovanligt för mig att ha en så mönstrad bakgrund, men det känns som att det passar det konstiga temat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar