tisdag 7 juni 2011

Textilvandring i Västerås

Igår åkte jag och min familj till Vallby Friluftsmuseum i Västerås för att titta på lite roliga textilinstallationer. Ett textilprojekt i tre delar av konstnär Anna Granberg - Rum för längtan. Har du vägarna förbi så rekommenderar jag dig att stanna och uppleva detta. Det håller på till 4 september, så du hinner. Väldigt inspirerande och uppfinningsrikt. :)

Välkomstbroderi vid huvudentrén. Utfört av Täcklebo Broderiakademis lokalgrupp i Västerås.

Har aldrig tänkt på att det går att brodera i stängsel....

En mysig mössa på toppen av en vägskylt. Den får mig att le. :D

Skogens rum i engelska parken vid herrgården. Samarbetsprojekt med Vallby Friluftsmuseum och hemslöjdskonsulenter. En ståtlig björk inlindad i en virkad filt.

Äpplena kom tidigt i år. :) Tovade sådana... men väldigt naturtrogna.

Instickade träd - mkt fint. Så mjukt och mysigt. Notera halsduken på det bottersta trädet.

Ett stort segel av gamla kökshanddukar - kallas Längtan.

Och så sist min favorit. :D
Visst är denna kofta alldeles underbar?! Älskar den. Och den passar så perfekt - man vill gå fram och ge trädet en kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar