söndag 12 juni 2011

Virkat strumpeband

Förra året, till Kronprinsessans Victorias bröllop med Daniel, ställde jag ut i Garnverkets skyltfönster. Då virkade jag bla ett strumpeband. Det blev fint och romantiskt - får se om det kommer till användning någon gång...

Jag har virkat efter Frogged Knits mönster. Det är på engelska, men då mönstret upprepas så är det inte så mkt att översätta. Strumpebandet blir snyggare ju smalare garn du virkar med, men det bler även fler varv att virka... Jag virkade med Järbo gran - 8/4 bomullsgarn.

Mönstret på blomman har jag hittat hos Garnstudio. Jag virkade den grå blomman till höger i bilden på garnstudios hemsida. Bladet som också ingår i detta mönster är också väldigt bra.

Det var även till detta tillfälle jag virkade mitt största projekt hittills. Titta gärna in här för att se min virkade bröllopstårta. Måste säga att jag är stolt över den! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar