måndag 27 juni 2011

Virkad present

Jag berättade förut att jag spontant hamnade på en 30års-fest förra helgen. Då gällde det att spontant svänga ihop en present (delvis i bilen på väg söderut). :)

Det blev en nyckelring med lite godsaker på. Den funkar även som väsksmycke, lyser upp lite. Blev lite sugen på att virka en till mig själv också.

Jag hade ju ändå tänkt att testvirka några av de jordgubbsmönster jag har hittat på nätet för att få en känsla för mitt stora projekt. Detta mönster har jag hittat hos MiMejd. Den jordgubben blev bra, kanske lite avlång... Dammsugaren har jag knåpat ihop själv och mönstret på ballerinakexet finns hos x-handarbete-pyssel.

Jag virkade även en liten prinsesstårta, som födelsebarnet kan använda som nåldyna - då hon syr en del.

Dessa små presenter kan jag virka åt dig också, om du skulle vara intresserad. Lämna en kommentar så fixar jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar