måndag 6 juni 2011

UFO - Hjärtekatter

Det är två tjejer i Göteborg som har dragit igång ett jätteprojekt. En av tjejerna är gift med en pluggkompis till mig (Sverige är litet :). De samlar in virkade katter, för att sedan dela ut dem till hjärtsjuka barn på Drottning Silvias barnsjukhus i Göteborg. Målet var att få in 100st katter. Det målet uppnåddes på ca 3 veckor - Helt otroligt! Detta har spridit sig som en löpeld genom virk-Sverige. Nu tror jag att de har fått in hela 330st katter. Besök gärna deras blogg, för att läsa mer om detta.

Så här ser mitt bidrag till projektet ut! I UFO-stadiet. . . (UFO = UnFinished Object). Jag virkar fyra st som ska skickas till Göteborg, och tre st som har kommit som önskemål från en pappa med en hjärtsjuk son. Nu har jag äntligen sytt alla små påsar med plastgranulat i, som ska ligga i tassar och rumpa för att ge lite extra tyngd.

Återkommer på ämnet när jag har virkat färdigt dessa. . . snart. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar